RSS

Monday 19 April 2010

- Tom yam ayam yum,,-

salam....ai,,smbung crite jap,,,hehehe

erm,,,hri tu mase kat kg, teringin plak nak masak tomyam ...ala2 tomyam kegemaran aku tu,,,huhuh...ermm...sebelum mask, g jap kedai bli barang2 keperluan mask cikit,,,then, blik dr kedai, g kuarkan ayam dr peti sejuk,,,

maka,bermula lah, msk2 memask kt dapur sorg2,,,ye lah,,bibik pun tak de nak tolong kan,,,huhuh... dh prepare ckit2,g amek serai plak kat blakang umah...wah,,,dh gemuk serai tu skrg ( mak aku kate,sejak aku dah blik ukm, serai tu terus gemuk coz tak de org yang gatal nak kaco ia...haha...-nampk sgt aku suke gune serai ek,,)...
amek serai, smpaikan tangan merah2,,,huhu...gatal... dh lame tak g amek serai...so,nampk sgt lah kan dh lame tak msk....

pas amek serai,aku pun msk lah tomyam tu... akhirnye,siap lh jugk tomym ni...tp,problemnye, aku sorg je yg makan, coz pedas...family aku tak makan pedas,,,huhh...ok lah...layan pic2 bwh ni...daa...




gambr atas : pas mask tomyam tu....
gmbr bawh: otw nak makan.....


ok lah,,,,,sampai cini sahaje resipi ku........jumpe lg...utk next post

0 comments:

Post a Comment